De patiënt als partner

De patiënt als partner is het thema van de Zorg & ICT beurs. Wat heeft de patiënt van nu nodig? Is het een deskundige, professionele behandeling, vriendelijke verpleegkundigen, een veilige omgeving, een snellere procedure of wil hij/zij meer betrokken worden bij zijn/haar behandeling?  Welke behoeften patiënten ook mogen hebben, ICT speelt een belangrijke rol hierin. Voor zorginstellingen daarom een must om op de hoogte te blijven van wat er speelt op het gebied van zorg en ICT.

De technologie ontwikkelt zich razendsnel. Patiënten spreken via diverse digitale communicatiemiddelen met hun arts of regelen gezondheidszaken met een app. Ze zoeken informatie op het internet en vergelijken prijzen van behandelingen bij verschillende zorgaanbieders. De patiënt krijgt steeds meer regie over zijn eigen zorg.

hardlopen-luisteren-doelgroep

Inspelen op behoeften

Patiënten stellen hogere eisen en hebben hogere verwachtingen van de zorg. Ze willen geen standaardzorg, maar zorg op maat. Voor zorginstellingen de taak om hieraan gehoor te geven door vraaggericht te denken, flexibiliteit te bieden en wijzigingen in hun processen en IT-infrastructuur aan te brengen.

Echter, zonder goed werkende ICT is het voor zorgorganisaties niet gemakkelijk om aan alle eisen en wensen te kunnen voldoen. Ook softwareleveranciers dienen op de hoogte te zijn van wat er speelt in de zorg; wat zorgprofessionals nodig hebben om hun zorg goed uit te kunnen voeren, maar ook wat patiënten nodig hebben om goede zorg te krijgen.

Asterisque weet wat er speelt in de zorg, waarmee zorgprofessionals worstelen en wat patiënten missen. Wij weten wat de tekortkomingen en belemmeringen van de ICT zijn, en weten ook hoe wij hierop in kunnen spelen met Asterisque, de software voor de zorg.

Patiënt- en zorginstellingvriendelijk

Goede ICT zorgt er onder andere voor dat de patiënt goede zorg krijgt; dat zijn gegevens veilig zijn geborgd; en dat er naar de patiënt wordt geluisterd. Daarnaast brengt goede ICT ook voordelen voor zorginstellingen met zich mee, zoals minder administratie, maar ook gemakkelijke en eenvoudige administratie, minder overbodige registraties en meer overzicht.

Asterisque heeft als doel het administratieproces bij zorgaanbieders zo eenvoudig, gebruiksvriendelijk en efficiënt mogelijk te maken. Dit doen we door lenige, betrouwbare en stressvrije software te ontwikkelen die volledig op de wensen en behoeften van zorgprofessionals aansluit. Asterisque is eenvoudig in gebruik en is volledig aanpasbaar aan de wensen van zorgprofessionals. Onnodige functionaliteiten kunt u uitschakelen, zodat alleen die functies zichtbaar zijn die u ook daadwerkelijk nodig hebt om uw werk goed te kunnen uitvoeren. Al uw tools bevinden zich op één locatie. Er is geen sprake van meerdere logins. Binnen Asterisque kunt u e-mails versturen, rapportages genereren, EPD’s aanmaken en updaten, medicijnen voorschrijven, zorgpaden aanmaken, chatten met uw patiënt, metingen bekijken, en nog veel meer.

Asterisque kan eenvoudig en naadloos worden gekoppeld aan tal van systemen, waaronder ZorgDomein, ZorgMail, uw boekhoudpakket, , COV-Check, EVS, maar ook aan apparatuur als wearables, meetapparatuur of bijvoorbeeld RIS- en Pacs-systemen.

Met Asterisque:

  • vermijdt u het gebruik van meerdere logins;
  • bespaart u tijd door in één programma te werken;
  • voorkomt u fouten doordat u slechts eenmaal gegevens in het systeem hoeft in te voeren;
  • voorkomt u frustraties door de eenvoud van deze tool;
  • hebt u geen omkijken naar wet- en regelgeving doordat Asterisque deze automatisch in de software doorvoert;
  • behoudt u overzicht doordat u bepaalt van welke functies u gebruik wilt maken; en
  • levert u goede zorg door het gebruik van integrale, aanpasbare zorgpaden.

De voordelen voor de patiënt

De mogelijkheden die Asterisque u biedt, hebben voordelen voor uw patiënten. Een van de belangrijkste voordelen is dat u meer tijd krijgt voor uw patiënt. De administratielast is van uw schouders. Al uw aandacht kunt u richten op uw patiënt. Uw patiënt voelt zich gehoord en heeft tijd om vragen aan u te stellen over zijn of haar behandeling of om verschillende behandelmogelijkheden met u te bespreken.

Bovendien heeft de patiënt met het patiëntenportaal inzicht in zijn zorg gedurende het hele proces. Dit patiëntenportaal ondersteunt de gehele keten en fungeert ook als feedbackorgaan voor de patiënt.

Verder wordt uw patiënt niet meer van het kastje naar de muur gestuurd of moet hij/zij steeds zijn of haar verhaal opnieuw vertellen. Dankzij de zorgpaden kunt u als ook uw collega zorgverleners zien wat er in een vorig gesprek is verteld, welke vragenlijsten zijn ingevuld en wat de onderzoeksresultaten zijn. Door de effectieve samenwerking in de keten voelt de patiënt zich beter geholpen.

beurs-zorg-en-ict-2017

Zorg & ICT

Met de stijgende zorgvraag moeten zorgorganisaties met dezelfde capaciteit aan mensen en middelen meer zorg van hogere kwaliteit gaan leveren. Om hieraan te kunnen voldoen, is het raadzaam om na te gaan hoe men het beste tijd kan besparen en ook waarop. Gezien administratieve taken vaak een groot deel van de tijd van een zorgprofessional in beslag nemen, is het belangrijk om meer aandacht te besteden aan de ICT van uw zorginstelling. Misschien is uw zorgsoftware goed, maar kan het nog beter. Wij, van Asterisque, willen u op de Zorg & ICT beurs graag laten zien, hoe Asterisque uw problemen aanpakt en uw patiënttevredenheid verhoogt. Kom naar onze stand 10.D041 en bekijk een demo. Wilt u een demo gericht op uw zorginstelling zien, neem dan contact op met onze salesmanager Pedro Cremers via e-mail (pedro@asterisque.nl) of via 06-31 94 73 71.

Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookShare on Google+Email this to someone

Vraag vandaag nog een informatiepakket aan

CONTACT INFORMATIE

  • 085-0200001
  • info@asterisque.nl
  • CBS-weg 15 6412 EX Heerlen